På tal om klänningar

Jag fick en fråga av min mamma för ett tag sen, "hinner du ha på dig alla klänningar?". Satt och tänkte på det igår och kom fram till att jag nog har klänningar som jag inte minns när jag hade på mig senast. Lite synd faktiskt. Men jag bestämde mig för att räkna dem och kom fram till 24, 25 stycken och det kommer bli fler. I år köpte jag inga kläder på Nostalgifestivalen, men däremot ett mönster till en klänning från ca mitten på 50-talet. Det var kärlek vid första ögonkastet.



Kuvertet är lite slitet men mönstret är helt i alla fall och det är det som räknas. Ska bli riktigt intressant att se om jag lyckas med detta. Det ser inte riktigt ut som mönstrerna jag har hemma gör och beskrivningen är dessutom på engelska. Men det blir nog bra ändå.

Nu ska jag börja fixa iordning lite här så att jag kan ta mig in till stan sen. Ha de!

Kommentarer
Postat av: Air

Ahh.. Jag gillar den starkt och den kommer bli ursnygg på dig.

2010-06-26 @ 15:27:55
URL: http://airupnorth.blog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0