Gårdagens middag

Vi hade jättetrevlig igår kväll. Det bjöds på grekiskt i anda med värdparets greklandsresa. Till förrätt fick vi vitlöksbaugett med olivsmör, det var något med oliv i alla fall, och tomater på tillsammans med en aouli med lime. Huvudrätten bestod av kycklingfilé som var fylld med en röra av fetaost och lök bl.a. och stekt potatis med oliver i. Vanligtvis klarar jag inte av varken fetaost eller oliver men det här var riktigt gott. Dock ska väl sägas att jag inte åt särskilt mycket oliver, men jag smakade på dem i alla fall. Efterrätten var en upphotad variant av en klassisk grekisk efterrätt. Grekisk yogurt som de hade mixat med vaniljglass och ställt i kylen, detta serverades med hackade valnötter, hallon, hackad mörk choklad och honung. Det var verkligen jättegott! Efter detta serverades även kaffe och till det en liten pralin.

Kvällen fortgick sedan i spelanda, men tyvärr kom jag inte ihåg vad spelet hette. Det gick i alla fall ut på att man var uppdelade i lag och så fick man ord som man skulle accosiera till och sedan jämföra hur många lika man hade inom laget man hade och fick flytta fram om man hade flest osv. Riktigt kul var det i alla fall.


Såhär såg jag i alla fall ut. Dock så togs bilden när vi precis kommit hem så klockan är väl närmare ett något gång.

Men nu ska jag äta. Ha en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: LINDAVIOLA!

Super sött Sofia =).

2009-11-23 @ 07:44:51
URL: http://lindaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0