Mål

Om ett år ska jag klara av att springa en halv mil, alltså fem kilometer. Nästa års vårrus. På grund av min reumatism och därav mina onda knän har jag under en period när jag var yngre inte fått lov att springa. Vilket lämnade spår senare då förbudet satt kvar så att säga. Nyare rön verkar säga att träning är en bra metod för att få mindre ont, varpå jag har börjat träna lite smått igen. Nu har jag också ett mål för att bryta mönstret och kommer börja jobba med målet så fort som möjligt!

Just nu finns dock en liten (stor?) käpp i mina hjul. Jag har inga löparskor och ett par sådana kostar lite tyvärr, mer än vad jag har råd med just nu. Känner att jag vill ha ett par med bra stöd för knäna med tanke på problemen jag har. Så en början får bli ordentliga power walks och gymträning för att få upp kondition och muskler.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0