Tisdag

Idag ska jag fortsätta läsa arbetet lite mer noga. Opponering på torsdag. Sen ska jag diska lite mer och plocka iordning. Och hoppas på att hyresvärden kan komma inom en inte allt för lång framtid.

Igår när jag höll på och stökade i köket tänkte jag att det är dag att byta soppåse. Sagt och gjot. Upptäcker då också att det är världens blötaste soppor vi fått på oss. Frågar Mattias om det men han vet inte vad som kan vara fel. Väl tillbaka i köket ser jag till min stora fasa att det droppar under vasken. Mattias säger att det nog är något som sitter fast och skruvar lite i rören, men de är fina och rena. Efter närmre observation upptäcker han dock ett hål. I vasken. Som tydligen har blivit lagat tidigare för det var svart mojs där som började lossna också. Riktigt kul det här. Men det är väl sånt vi får ta när vi flyttar in i en sån gammal lägenhet. Jag hoppas det löser sig snart i alla fall. För de kommande dagarna kommer jag tillbringa mycket tid i köket. Examnensbaka!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: emma

Fyfasen det låter inge vidare du :/

2011-01-12 @ 23:08:42
URL: http://emmatherezia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0