Vampyrfeber

Satt och läste i Förskolan (2010, nr 6) för en stund sen och hittade en intressant notis:

"Vampyrfeber påverkar namnval

De populära vampyrfilmerna i Twilight-serien har påverkat nyblivna nordamerikanska föräldrars val av namn till sina barn, skriver New York Times. År 2009:s raketklättrare på namnlistan blev Cullen som en av rollfigurerna i filmerna heter i efternamn.
Det mest populära namnet på nyfödda pojkar i USA blev i fjol Jacob, som i filmerna är Cullens rival. Och mest poppis för nyfödda flickor blev Isabella, vilket kan ha att göra med en viss Bella som också hon är med i Twilight-gänget."

Visst för att Isabella och Jacob är fina namn och Edward är också helt okej, även om det nu inte nämns i notisen. Men Cullen? Jag är inte helt säker på vad jag tycker om det som förnamn. Det låter inte riktigt rätt i mina öron. Menmen, det är ju inte mina barn.

Ha de!


Kommentarer
Postat av: Josefine

sv: det var skitmysigt :D

2010-09-02 @ 15:56:34
URL: http://technicolor.blogg.se/
Postat av: Sofia i London

jag tycker Cullen låter som ett fint namn, och är inte ens ett fan av twilight!

2010-09-06 @ 03:13:31
URL: http://sophedeluxe.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0