Glögg

Detta inlägg skrevs egentligen igår men internet la av innan jag hann uppdatera..

Har precis kollat på en av filmerna jag fick av M i julklapp. "Om du lyssnar noga" eller "Whisper of the heart" heter den och det är Hayao Miyazaki som är regisör och/eller manusförfattare. Älskar hans filmer och just nu består min samling av nio av dem.

Under tiden jag tittade så myste jag till det lite och drack glögg. Dufvenkroks choklad/chilliglögg. Underbart gott och så fick jag använt de nya glöggkopparna som jag fick av mormor och morfar i julklapp. De är väldigt söta. Dock undrar jag när det är tänkt att jag ska få använt mandel och russinskålen för sånt har ju vi aldrig hemma. Vi dricker vår glögg utan tillsatser när vi är här. Men om jag ska bjuda gäster på glögg är det nog bra. Det är ju faktiskt gott och jag behöver ju bara köpa hem lite mandel och russin så är det bara att börja.

 
En av de nya glöggmuggarna.

Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0