Sena tåg och tenta

Idag hade jag då omtentan. Det kändes riktigt bra när jag väl var där. Kände mig väldigt trött och grinig innan jag kom dit nämligen.

Fick ett sms i går kväll om att det skulle vara snöstorm idag så jag kanske skulle ta ett tidigare tåg. Det lät ju som en bra idé tänkte jag och gick upp en halvtimme tidigare. Tittar på Öresundstågets hemsida innan jag går hemifrån och ser till min stora lättnad att det bara är tågen neråt mot Malmö och Köpenhamn som är sena än så länge. Tji fick jag när jag kom till stationen och inser att tåget jag ska med är halvtimmeståget som kommer uppifrån och vänder i Halmstad. Så jag får stå och vänta på perrongen, eftersom jag är för tjurig för att gå in och hoppas på att tåget ska komma tidigare trots sin försening.

När det sen väl kommit och jag klivit på så får det stå kvar och vänta i 10 minuter. Det avgår då vid den tiden tåget jag brukar ta går. Exakt en halvtimme senare. Just då kände jag mig bara grinig och ville helst av allt skolka. Men det gjorde jag självklart inte. Jag åkte och gjorde min tenta och det gick riktigt bra!

Just nu sitter jag och väntar på att facit ska komma ut så att jag får se om jag klarat det eller inte. Hoppas verkligen att jag har gjort det denna gången. Vill inte ha mer som hänger efter mig nu.

Ha en fortsatt trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0