Kladdkaka

Blev varken muffins eller cupcakes som jag tänkte på till en början. Det kom mig till minnes att M har en svaghet för rom som smaksättning, i matlagning eller bara ett litet glas på lördagskvällen.

Jag har väldigt många bakböcker hemma och i en av dem finns ett väldigt gott recept på kladdkaka + lite tips på kryddning. Utan någon kryddning blir den härligt seg och underbar. Jag har hittills provat en av kryddningarna och den har varit återkommande, nämligen rom. Romen framhäver chokladen på ett otroligt sätt och det blir väldigt gott. Det är även där det slutade idag.


Vårt kök eller spisen eller något där inne är lite snett, därav att kakan är tjockare på ena sidan.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: em

oh, gotti!

2010-02-17 @ 10:51:41
URL: http://honeywood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0