Besök och shopping

Gårdagen vart mycket lyckad. Hann med i stort sett allt förutom att gå in till stan och handla på rean. Men till loppmarknaden hann vi och det var det jag ville mest. Så nu har jag ett nytt nattduksbord (äntligen) och vi hade tur nog att hitta ett likadant som M har. Som också är funnet på en loppis för flera år sedan. Enda skillnaden är träslagen, men det bryr inte vi oss så mycket om.

Vi hittade även ett par fina lampor att ha i vardagsrumsfönstrerna. Oturligt nog så funkar inte den ena så den får stå som prydnad sålänge. Tills M tar upp den till sin farsa som ska försöka laga den.

Det är nog dessutom renare i lägenheten nu än vad det har varit på länge. Så det är ganska så skönt och vi har bestämt oss för att hålla det såhär nu. Kan bli intressant att se hur länge vi lyckas med det bara.

Familjen tyckte nog det var kul att komma ner och hälsa på också. De tyckte det blev väldigt god mat och morfar hittade massa intressanta saker i M's bokhylla. En liten guide för värnpliktiga från 30-talet och en stor hylsa från någon patron av något slag och självklart alla militära hattar och baskrar.

Sen fick jag ner mammas brudkista som jag velat ha en tag. Den står i sängänden och bara väntar på att bli fylld med något. Tydligen var det mormors från början också. Hon hade fått den av sina föräldrar när hon flyttade ner till Alingsås från Luleå. Tycker det är lite kul med saker som gått i släkten.



Men nu ska jag komma igång med dagen och ta mig in till stan för rean på Cubus underkläder.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Matilda- QWENTUS

Tack ♥

Okej gytt, här med (:

2010-02-28 @ 11:12:49
URL: http://qwentus.blogg.se/
Postat av: julia

hej, hoppas att du haft en bra söndag :)

2010-02-28 @ 20:03:25
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: simone

sV: Tack sngging, du alltid så snäll :D

2010-03-01 @ 16:08:03
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0