Kakor

Här är resultatet från mitt bakande härom dagen:


Hade picknick på vardagsrumsgolvet innan jag skyndade hemifrån i fredags.

Och här är receptet för er som vill prova på själva:

Ingredienser

250 g smör
1 tsk vaniljsocker
2,5 dl socker
1,25 dl farinsocker
1 ägg
0,75 dl kakao
2 msk mjölk
knappt 4,5 dl mjöl
1/4 tsk bakpulver
2,5 dl hackad blockchoklad

Använd elvisp för att röra smöret. Rör i alla olika sorters socker, efter det ägget, kakao och mjölk i tur och ordning. Bakpulvret rörs i mjölet innan det blandas i och sist kommer blockchokladen. Klicka ut på plåt och grädda i 180 grader i 10-12 minuter.

Jag hittade receptet här för några år sedan och det är ett av mina favoritrecept. Hur mycket och vilken typ av choklad ni vill ha i kan givetvis ändras. Provade med nära ett halvt kilo en gång. Det blev riktigt chokladigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0