Tvätt

Idag har jag äntligen fått tummen ur att tvätta. Då vi inte kan boka tvättstugan i vårt hus får vi ta det lite som det kommer även om jag helst vill ha ett regelbundet schema. Men om inte resten av huset har det blir det lite svårt. Nu äntligen var den så ledig som jag vill ha den. Med både tvättmaskin, torktummlare och linor lediga. Ibland får jag nöja mig med att tummla kläderna, men det sliter och krymper dem har jag fått lära mig.

När jag då var nere och duschade tidigare såg jag att allt var ledigt och tog chansen. Vår tvätthög började nå oanade höjder och det är aldrig roligt. Det här betyder också att jag kommer få ha en strykdag snart och jag får se om min nya ordning i sovrumsspegeln håller ordentligt.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0