Städdag!

Idag har jag inplanerad städdag. Vi får väl se hur det går men förhoppningsvis så klarar jag det bra och behöver inte städa jättemycket när jag ska julpynta nästa vecka.
Det här är i alla fall vad jag ska göra i dag, i någorlunda bra ordning tror jag:

-Diska all disk
-Torka av bänkar osv i köket
-Vika all gammal tvätt och lägga in i byrå och garderob
-samla ihop och slänga alla kläder som ligger på golvet i tvättsäcken
-Tvätta
-Ställa ordning i bokhyllan
-Städa ordning på sekretären
-Städa ordning alla avlastningsytor
-Damsuga
-Våttorka
-Möjligtvis tvätta fönstrerna (beror på regnet)

Ser väl ut som en rolig lista? Någonstans där emellan ska jag eventuellt också gå bort till MAXI med återvinningspåsarna då de börjar bli ganska fulla. Då kan man ju också passa på att skaffa en möjlig belöning till sig själv för att jag var så duktig idag. För det ska man ju tydligen göra. Belöna sig själv alltså.

Ha en trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0