Väntan

Då var alla lussekatter rullade och nu ska jag bara vänta 40 minuter till för att skjutsa in dem i ugnen. Sen är det 10 minuter per plåt och sen kan jag sova. Det är nu jag nästan (men bara nästan) är lite glad att vår tv är sönder. För nu kan jag inte gå upp och se luciamorgon. Det hör till traditionen för min del. Lussebullar, pepparkakor, mjölk och luciamorgon. Men pojkvännen har gått med på mysfrukost i alla fall. Den blir nog inte när det fortfarande är mörkt ute dock.

På tal om pojkvännen. Under tiden jag stod och rullade mina katter så kom jag att tänka på hur bortskämd han är egentligen. Han lämnar mig ensam en hel kväll för att gå och spela tv-spel hos en kompis och planerar komma hem mitt i natten. Och då kommer han komma hem till nybakta lussebullar.

Ha en riktigt trevlig natt!

Kommentarer
Postat av: LINDAVIOLA

sv; Det kan jag förstå :o.

2009-12-13 @ 10:36:00
URL: http://lindaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0