Julgran

Jag tycker att julgranar hör julen till. Och jag hade gärna haft en här hemma i år faktiskt. Men pojkvännen lyckades tidigt övertala mig om att vi inte har plats för någon julgran i våran lilla lägenhet. För tillfället höll jag med honom och lovade att jag inte skulle kräva att vi skulle skaffa en gran när julen närmade sig. Nu börjar jag ångra mig.

Jag kan hålla med om att vi inte har plats i vardagsrummet. Den enda ytan stor nog för en gran där är precis innanför öppningen och den kommer så stå ganska mycket i vägen. Men jag har kommit på att vi visst har plats för en gran! För den behöver ju inte nödvändigtvis stå i vardagsrummet. Eller hur?

Vi har en ganska så stor hall nämligen. Där skulle den stå alldeles utmärkt. Det behöver ju inte vara en stor gran. Är den för stor så kommer den nog täcka för garderoben. Räckte med att soffan gjorde det förut. En en lagom stor/liten gran skulle passa jättebra där!

Men jag ska hålla vad jag har lovat. Jag ska inte kräva någon gran i år. Nästa år däremot, då ska jag ha en gran!

Ha en fortsatt trevlig helg!


Såhär såg granen ut hemma hos mig förra året, när jag fortfarande bodde hos mina föräldrar.

Kommentarer
Postat av: Amanda

hallå jag bor förlitet för att ha julgran, du har ju bra med plats ju!!!

2009-12-12 @ 23:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0