God Jul!

Något sent kanske, men jag har roat mig med att äta och umgås med släkten istället för att sitta här. Har haft en väldigt trevlig jul och åkt omkring massa för att hinna med alla familjer.

Den 23:e firades enligt tradition hos mormor och morfar, då han fyllde år. Julmat och träffa alla kusiner och släkten på mammas sida helt enkelt. Det var väldigt trevligt måste jag säga och för en gångs skull så kom vi inte så sent att vi hade missat alla. Sen blev det hem till pojkvännen då julafton skulle tillbringas där.

Det blev till att fira två gånger den dagen. Julfrukost hos hans mamma och på kvällen var vi med hans pappa och släkten där. Var väldigt trevligt måste jag säga och det är ganska intressant att vara med och se hur andras traditioner ser ut. Det här var t.ex. första året som jag kan minnas att jag inte har sett Kalle Anka. Men mysigt var det!

Juldagen tillbringades till en början med att lata sig framför tvn och sedan åkte vi till mina föräldrar för att fira lite med min släkt. Dock utan julbordet och traditionell julmat då mamma tyckte det blev för mycket då. Jag förstår henne. I stället åt vi glöggmarinerad biffgryta med mandel i. Med föräldrarnas egna glögg. Väldigt gott måste jag säga. Sen var det ju även julklappsutdelning med det som var kvar från julafton. Mest till mig med andra ord. Vi kom ganska snabbt fram till att jag kunde konkurrera med pojkvännens föräldrar i julklappar i alla fall.

Hoppas ni har haft en trevlig jul och ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: LINDAVIOLA!

sv; Haha, får väl försöka mig på att våga ta den :o.

2009-12-26 @ 20:30:16
URL: http://lindaviola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0