God eftermiddag

Glöggmyset igår var jättetrevligt. Lussebullar, glögg, julmust, knäck, pepparkakor, julskum, godis, nötter och spel. Och massa prat också för den delen. Lite för tidiga julklappar blev det också. Jag fick Lindas julklapp innehållandes ett kit för den nya kursen, block, penna och sudd. Så nu är jag redo!

Idag blir väl en lagom rolig dag annars. Det är städning och dylikt som står på schemat. Men det blir väl inte överdrivet mycket. Jag är redan klar med disken, har bara knäckkastrullen kvar och den lär ta ett tag. Sen blir det rensning av min klädhög och möjligtvis lite tvättning. Och slutligen har jag en fåtölj som är överbelamrad med papper, böcker och annat krafs. Mestadels från skolan. Kan nog vara en bra idé att få ordning på det nu.

När jag är färdig med det så kan jag äntligen börja med min klänning. Mönstret är utklippt så nu är det i stort sett bara till att börja klippa i tyget. Men det är den stora belöning idag om jag lyckas vara så duktig att allt annat blir färdigt!

Har även lite småplaner på att baka lussebullar idag så att jag har frukost imorgon. Kanske, kanske kan jag vara så duktig att jag hinner gå upp innan pojkvännen och kan överraska honom med frukost på sängen. Lussebullar, pepparkakor och mjölk är i alla fall en traditionel luciafrukost för min del. Gott är det också!


Så här såg mitt fönster ut över jul förra året!

Men nu är det nog dags att skrubba lite mer i kastrullen.

Ha en fortsatt trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0