TV-sockor

För ett antal månader sen var tanken att jag skulle virka TV-sockor. Det gick inte så bra och jag har inte kommit längre än att jag har virat upp garnet dubbelt på ett stort nystan. Jag försökte komma igång men det blev inte så bra. Men så har jag ju inte rätt garn heller. Kanske får jag tummen ur snart igen och börjar om från början. Går till en annan garnbutik och får rätt sorts garn och ser till att lära mig grunderna först, som hur jag ska läsa mönstret.

Tills vidare är mitt pysselbehov långt från stillat. Julpingvinerna hjälpte en liten stund men nu börjar det klia i fingrarna igen. Mitt nästa projekt består även det av djur som tillhör Mattias favoriter. Får!



Jag ska tova får! Dock inte på sättet jag är van vid med såpavatten utan här fick jag med två filtnålar. Det kan bli intressant.

Sen har jag fått ett enormt sug efter att brodera så jag tänkte kombinera det med att jag vill ha en duk till vårt soffbord. Just nu sitter jag då och kollar efter fina löpare på Ateljé Margaretha. Har lite svårt att bestämma mig för vad som är bäst att matcha med. Soffan, någon av tavlorna, lampan? Alla färger passar ihop i sin helhet, men det är lite svårt att bestämma sig ändå. Fastnade lite för en som matchar soffan ganska bra nu.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0