Mina gröna fingrar!

Nu har jag äntligen fått tummen ur och började så och planterade om.


Färska kryddor till maten är ju aldrig fel eller?


Blivande dill.


Blivande persilja. Den skulle tydligen ligga blött 2-3 dagar innan man kunde så den. Så fick det bli.


Min Kalla fick sig en välbehövlig omplantering den också. Nu får jag väl bara hoppas på att den trivs i sin nya kruka också. Kanske ska ta ett litet skott på den när jag ändå är igång. Vill ju inte gärna att den dör och slutar hos mig. Den kommer från ett litet skott som min mamma tog på sin Kalla. Hennes Kalla kommer från ett litet skott som hennes mamma, min mormor, tog på sin Kalla när mamma skulle flytta hemifrån. Jag hoppas kunna fortsätta denna tradition ett tag framåt.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0