Balen

I lördags var jag på höstbal på regementet här i halmstad. Det var nog något av det roligaste jag gjort. Men jag har aldrig skakat så många händer på samma kväll, under samma halvtimme dessutom (knappt!).

Vi började med en fördrink hos min kavaljer, samt lite vin och tilltugg, för att sedan ta taxi till regementen. Åka buss eller gå i balklänning och sandaletter var väl inte riktigt på schemat. Där började vi med att skaka hand med alla som var där. Först stod regementschefen (tror jag) och hans fru (återigen, tror jag) och sedan stod alla på rad efter honom. Kommer inte ihåg hälften av alla namn jag hörde och den enda jag träffat tidigare kände jag inte igen. Men det var kul.

Tyvärr fick jag inte sitta bredvid min kavaljer till maten, men sällskapet jag fick istället var inte helt fel. Det var riktigt god mat också. Tre små, kalla soppor till förrätt med ett väldigt gott vitt vin. Något kött med gratinerade potatismosrosor med rött vin till varmrätt och en otroligt god, rinnig chokladkaka med ett väldigt sött dessertvin till efterrätt. Som min hals kunde jag dock inte äta upp någonting och jag kände mig lite dum, det var ju så otroligt gott!

Sen gick vi vidare till mässen (?) för kaffe med något gott att dricka till, blev bara Baileys för min del, och sedan dansa. Dansade massor och min kavaljer kunde faktiskt hålla takten(!) även om han tog lite stora steg ibland. Men kul var det. Det blev mer att dricka och jag fick två shoots, annars drack jag helt fantastiskt nog mest vatten under kvällen.

Många turer senare blev det dags att åka hem. Jag orkade inte med någon efterfest och blev hemskickad i taxi. Helt underbar kväll!


Jag med min fischerman shoot. Den skulle bota min hosta något.

Kommentarer
Postat av: Madeleine,Astrid och Skrållan

Tack så mycket!:) Och vilken fin balkläning!



Ha en fortsatt bra kväll...

2010-11-05 @ 18:40:52
URL: http://madeleinehulin.blogg.se/
Postat av: Jelli

Jätte fin bild på dig är det allt! ;D

2010-11-08 @ 23:27:40
URL: http://jelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0