Klänningar!

Idag ska jag börja sy om klänningen jag sydde för någon vecka sedan. Det innebär en himla massa sprättande men det får vara värt det.


Här är klänningen jag har sytt.


Det här är en av mina absoluta favoritklänningar. En äkta 50-talsklänning som jag fått av svärmor för några år sedan.


Här är min nya klänning. Köpte den på Kappahl Vintage Stories i helgen. Den kommer nog också vara en stor favorit i sommar.

På de både nedre klänningarna sitter midjan högre upp och det är bland annat det jag ska ändra på den längst upp. Jag tänkte även fålla kjolen då den blev alldeles för lång och kommer nog vara ganska lång även när jag har kortat av midjan. Ska även prova att lägga kjolen i veck som det är på den nedersta klänningen (det syns inte så bra på bilden bara) då det inte blev så mycket rynkat som jag hade tänkt. Förhoppningsvis lyckas jag ganska bra med detta.

Ha det bra! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0