Fredag - Jullov, flytt och lite allt möjligt

Sitter i skolans bibliotek och norpar lite internet. Det kommer inte till den nya lägenheten fören den 27 december. Sen är jag ju lite nyttig också och laddar ner lite artiklar till M och jag hade tänkt leta referenslitteratur till mig själv men jag orkar helt ärligt inte det nu. Den uppgiften ska inte in fören i januari så jag kan lika gärna åka upp då och fixa lite. Många böcker finns ju ändå i Halmstad.

Mitt tåg hem blir dessutom bara mer och mer försenat så jag blir nog sittandes här ett tag. Annars så har flytten gått bra. Hittills trivs vi jättebra och trots att badrummet är sjukt kallt så är det riktigt skönt att slippa gå ner i källarn för att duscha. Just nu är det bara några saker som saknas innan vi är färdiga. Någon form av barbord i köket och ett soffbord nu när vi har plats för det. Sen ska ju lite saker upp på väggarna också. Men det kommer när det kommer.

Helgen när vi flyttade måste ju ha varit en av de mest olycksdrabbade helgerna någonsin annars. Samma kväll som vi flyttade in gick hallspegeln i golvet. Men det var tydligen inte så svårt att hitta en ny och annars beställer vi bara en ny spegel, ramen tog ju ingen skada. När vi skulle laga mat dagen efter satte jag på en platta på spisen utan att kolla efter om det var rätt (trodde jag satte på samma som tidigare) och lcykades bränna en kartong. Som tur var tog inte skålen inuti skada utan bara kartongen och plasten. Det var något mer som hände den helgen också men jag kommer inte på det just nu. Jag har nog aldrig vart med om så många saker på samma helg.

Imorgon åker jag upp till Lindome och stannar där en vecka ungefär. Då ska det skrivas och de sista klapparna ska fixas. Tänkte låna mammas och pappas kök. Blir nog bra.

Ha de bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0