Julpynt

Tänkte att jag skulle sätta upp en julstjärna innan jag började med arbetet. Mamma tog med sig min ner innan helgen nämligen. Då jag inte har någon gardinstång och därför inga gardiner i köket så tänkte jag att den passar ju bra där då. Jag hittar till och med en spik ovanför fönsterlisten som visar att det har hängt något där tidigare. Men så passar inte sladden i kontakten. Jag antar att det är en jordad och en ojordad eller något sådant. Grymt irriterande är det i alla fall. Tänkte se om jag kan hitta något på Klas Ohlsen sen när jag ska in till stan. Måste ändå köpa bläck till skrivaren.

Men lite julpynt har vi i alla fall. Det lyste så fint i fönstret när jag kom hem i måndagskväll och när jag kommer upp så visar det sig att pojkvännen har fått en julljusstake av sin farmor och farfar. En från 60-talet. Jättefin är den!

Men nu får jag nog ta och starta dagen. Frukosten är uppäten och det börjar väl bli dags att sätta igång med essän. Nu ska jag bara komma på vad jag ska skriva om också. Något som har med språk och/eller tankar att göra kanske?

Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0