God natt

Nu är det dags att sova. Har tre nätter kvar i denna säng och jag längtar redan tillbaka till min egen säng i Halmstad. Sover ju inte ens i varken min gamla säng eller mitt gamla rum. De såg syrran till att ta över illa kvickt.

Och när jag kommer hem igen så ska jag bädda rent med våra nya lakan som vi fick i julklapp av min farmor och farfar. Jättefina blå med blommor på. Ska bli trevlig med lite variation. Hade ju bara ett par som passade innan. Så jag var tvungen att både tvätta torka och bädda om på samma dag. Kanske inte låter så jobbigt egentligen, men jag tycker om att bädda rent direkt när jag dragit av de gamla sängkläderna så att jag får det gjort. Om det inte behöver vädras då. Men nu kan jag göra det någorlunda snabbt.

Sov så gott nu och dröm sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0